ایستگاه زبان

پادکست انگلیسی محدودیت‌های کار در منزل

پادکست انگلیسی محدودیت های کار از منزل

نحوه یادگیری زبان انگلیسی با پادکست

 ابتدا باید خلاصه فارسی این پادکست انگلیسی را بخوانید تا از موضوع کلی محتوای پادکست مطلع شوید. سپس صدا را پخش کنید و همراه با متن گوش دهید و تماشا کنید. یک بار به طور کامل گوش کنید و سعی کنید تا حد امکان موضوعات را درک کنید. در نهایت کلمات جدیدی را که نمی دانستید پیدا کنید و یاد بگیرید. حالا پادکست را دوباره گوش کنید. در زیر روش یادگیری را برای شما نوشته ایم، حتما طبق آن پیش بروید.

  1. مطالعه خلاصه فارسی پادکست
  2. گوش دادن به پادکست همراه با مشاهده متن انگلیسی
  3. پیدا کردن و یادگیری لغات جدید
  4. گوش دادن مجدد به پادکست همراه با متن انگلیسی
  5. گوش دادن به پادکست بدون متن
  6. پاسخ به آزمون مربوط به پادکست

 

خلاصه‌ای از پادکست انگلیسی محدودیت‌های کار در منزل

کار از راه دور چندین مزیت دارد، اما همچنین چالش‌هایی نیز ایجاد می‌کند، به ویژه در برقراری دوستی‌های محیط کار. یک مطالعه از سازمان Gallup نشان می‌دهد که تنها ۲ نفر از هر ۱۰ کارمند در ایالات متحده فردی از همکاران را به عنوان “بهترین دوست” خود می‌شناسند. کارمندان جوان به ویژه، احساس می‌کنند که با محیط کار خود به‌طور فزاینده‌ای جدا شده‌اند و این باعث کاهش فرصت‌های برقراری ارتباطات معنی‌دار با همکاران می‌شود.

کریستال پاورز، مدیر سوابق پزشکی، به سختی‌های ساخت روابط در محیط کار از راه دور اشاره می‌کند. به عنوان تنها مدیری که کارمندان را از راه دور نظارت می‌کند، پاورز مواجه با مشکلاتی در جلب اعتماد اعضای تیم خود است که هنوز به صورت حضوری با آن‌ها آشنا نشده است. کار از راه دور می‌تواند به دلیل فاصله فیزیکی بین همکاران، برقراری روابط نزدیک و اعتماد را محدود کند.

تحقیقات Gallup نشان می‌دهد که دوستی‌های محیط کار در دوران کار از راه دور به مراتب حائز اهمیت‌تر شده‌اند. در طول دوران وبا، این دوستی‌ها به ویژه برای والدین، معلمان و کارکنان خط مقدم، پشتیبانی اجتماعی بوده است. علاوه بر این، کارمندانی که دوستان نزدیکی در محیط کار دارند، احتمال مشارکت بیشتر با مشتریان و همکاران را دارند، به‌طور مؤثر واکنش نشان می‌دهند، محیط کار ایمنی ایجاد می‌کنند و ایده‌های نوآورانه تولید و به اشتراک می‌گذارند.

به گفته جانی سی. تیلور جونیور، رئیس انجمن مدیریت منابع انسانی، دوستی‌های محیط کار مزایای بسیاری دارند. اولاً، به حفظ کارکنان با استعداد و توانمند کمک می‌کنند و باعث نگه‌داشت آن‌ها در سازمان می‌شوند. ثانیاً، دوستان محیط کار می‌توانند با حمایت از یکدیگر در هنگام بروز تنش‌ها، محیط کار آرام را حفظ کنند. بسیاری از شرکت‌ها از طریق فعالیت‌هایی مانند وعده‌های غذا مشترک، فعالیت‌هایی را برای تشویق دوستی‌های محیط کار به اجرا می‌گذارند.

هنری کرابتری، عضو یک تیم بازاریابی جهانی، اهمیت دوستان کاری را مورد تأکید قرار می‌دهد که نه فقط با یکدیگر کار می‌کنند بلکه برای یکدیگر کار می‌کنند. ساختن روابط با همکاران از زمینه‌ها و کشورهای مختلف توسط تعاملات خارج از محیط کار تسهیل می‌شود که به دوستی‌های قوی‌تر کمک می‌کند.

اگرچه کار از راه دور فواید خود را دارد، اما می‌تواند باعث شود که دوستی‌های محیط کار را مختل کند. با این حال، این روابط برای رضایت و رشد کارمندان، بهره‌وری و ایجاد یک محیط کار مثبت بسیار حائز اهمیت هستند. شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای اهمیت دوستی‌های محیط کار را درک می‌کنند و اقداماتی را برای تشویق ارتباطات اجتماعی بین کارکنان به اجرا می‌گذارند. با ترویج دوستی‌های محیط کار، سازمان‌ها می‌توانند رضایت کارمندان را ارتقا داده و به طور کلی، پویایی محیط کار را افزایش دهند.

 

 

Working from home has its benefits, but it also has its problems. One of them involves workplace friendships. Working remotely, or away from an office, may make it harder to form friendships with coworkers.

In the United States, only two in every 10 employees say they have a “best friend” at work. That information comes from a Gallup opinion study done in June 2022.

Jim Harter is a workplace and well-being researcher for Gallup. He said, “We (are) seeing in the data that younger people in general are feeling more disconnected from their workplaces.”

Harter added that if young people are “less connected to their workplace,” they have fewer chances to connect with their co-workers. It may be difficult to “develop those kinds of friendships that they might have had in the past.”

Also, he said there is a difference in levels of trust among work friends. “It (is) a lot more difficult to establish close kinds of relationships when you (are) more distant,” he said.

Take for example, Crystal Powers. She is a medical records manager in the state of Wisconsin. Powers began a new remote job in February 2022.

Powers is the only manager hired since the pandemic who oversees full-time remote workers. Team building has been difficult, she said. She has not yet met in person two of the five people she oversees.

She said, “It (has) been more challenging than it has been in past positions to … earn the trust in me as a supervisor, because they still do (not) really know me.”

She also has found it hard to connect with other managers online. Still, Powers said, she likes working remotely.

Harter, from Gallup, said that having a best friend at work has become even more important since the rise in remote and hybrid employment.

For many employees during the pandemic, workplace friendships offered social and emotional support at a critical time, Gallup found from their recent study. This is especially true of parents, educators and frontline workers.

These workplace friendships also benefited employers. Gallup research shows that employees who have a close friend at work are much more likely to:

– interact with customers and work partners,
– get more done in less time,
– support a safe workplace with fewer accidents,
– and create and share ideas.

Johnny C. Taylor Jr. is president and chief of the Society for Human Resource Management. He said many good things come from work friendships.

First on his list is worker retention – a company’s ability to keep good workers. Next on his list is peace in the workplace. He said work friends can help to keep each other calm when disagreements happen.

More companies, he said, are actively supporting workplace friendships. His organization has nearly 500 employees around the world. One of its programs centers around something that often brings people together — food. The organization buys lunch for people who invite a new person to share a meal with them.

Taylor said, “… we’re trying to get people together who have different…lived experiences, backgrounds, et cetera. The idea is, you go to lunch with a stranger and make them a friend.”

Henry Crabtree is 26 years old and lives in London. He said that when you have close work friends, “You’re not only working with each other but for each other.”

He was hired in December 2021 onto a small marketing team for a software company. That company has workers around the world.

“Seeing each other outside work, especially when colleagues are from other countries,” he said, really helps develop these friendships.

And that’s the Health & Lifestyle report.

 

پادکست انگلیسی با متن و ترجمه


Words in This Podcast
لغات مهم این پادکست
 

remotely – adv. from a distance

benefit – n. something that produces good or helpful results or effects or that promotes well-being

hybrid – adj. consisting of diverse components for work, such as part work from home and part work in an office

data – n. factual information (such as measurements or statistics) used as a basis for reasoning, discussion, or calculation

challenging – adj. a situation that has difficulties to overcome

manage – v. to direct the professional work of others

frontline – adj. the most advanced, responsible, or visible position in a field or activity

lunch – n. a usually light meal especially one taken in the middle of the day

colleague – n. a fellow worker or professional


Quiz – limits work from home

آزمون پادکست انگلیسی محدودیت‌های کار در منزل

 

This story talks about benefits workplace friendships bring to the employer. Which of these is NOT one of them?
درست! غلط !

These workplace friendships also benefited employers. Gallup research shows that employees who have a close friend at work are much more likely to: interact with customers and work partners, get more done in less time, support a safe workplace with fewer accidents, and create and share ideas.

In the story, Crystal Powers talks about a difficulty she has had managing workers remotely. What did she talk about specifically?
درست! غلط !

“It (has) been more challenging than it has been in past positions to … earn the trust in me as a supervisor, because they still do (not) really know me,” Powers said.

Human resource expert Johnny C. Taylor said many good things come from work friendships. What good thing is first on his list?
درست! غلط !

Which sentence best sums up the main point of this story?
درست! غلط !

Working remotely may make it harder to form friendships with coworkers which may affect a company in a bad way.

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)
یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز

 

دیدگاه‌ها (1)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

    مریم احمدی مشتری خرداد 9, 1402 پاسخ

    سلام به تمام تهیه کنندگان و استادان این مجموعه اموزشی
    خیلی از شما تشکر دارم که این درسها را به صورت رایگان به علاقمندان زبان ارائه نموده اید
    خدا یار و پشتیبان شما باشه.

ورود | ثبت نام
لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد