ایستگاه زبان

چگونه کاری را که شروع می کنیم به پایان برسانیم

معنای “شروع کردی تمومش کن” و “اهدافت را دنبال کن” چیست؟ چگونه کاری را که شروع می کنیم به پایان برسانیم؟ شاید قبلاً این عبارات را شنیده باشید، اما دقیقاً چه مفهومی دارند؟ برای من، به‌معنای به‌دست‌آوردن رویاهایم است. یعنی در یک روز عالی آغاز کنید و در یک روز عالی دیگه به پایان برسانید. اما حالا زمان مناسبی برای تغییر شیوه زندگی خود است.

انسان قبلاً در فضا بوده است، به قعر اقیانوس رسیده است، قله‌های کوه‌های تسخیر ناپذیر را فتح کرده است، اما سوال در مورد امکانات و محدودیت‌های ذهن او هنوز به شدت مورد بحث است. ناگفته نماند که دانشمندان هنوز نمی‌دانند مغز دقیقا چگونه کار می‌کند. علیرغم اینکه همجا شاهد اطلاعات جالبی هستیم. در کتاب رکوردهای گینس موردی ثبت شده است که یک نفر روزانه ۱۰۰۰ کلمه خارجی یاد می‌گیرد.

شاید به راحتی بتوانید به رویاها و اهدافی که به نظرتان غیرقابل‌دسترس می‌آیند، نزدیک‌تر شوید اگر کاری را که شروع می‌کنید را به پایان برسانید. اما این کار به اندازه‌ی که به نظر می‌رسد ساده نیست. در اینجا، می‌خواهم برخی از دلایلی که مانع از پایان‌دادن کارهایمان می‌شوند، با شما به اشتراک بگذارم پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

تعیین اهداف نامناسب

اولین مشکل این است که اهداف نامناسب تعیین کنیم، یعنی اهدافی که برای توانایی‌های جسمانی و ذهنی ما خیلی سخت و دشوار باشند. مثل اینکه برای یک سفر جاده‌ای ناشناخته، نقشه‌ی اشتباهی بخریم. تعیین اهداف نامناسب مانع پیشرفت ما می‌شود، زیرا راهی که به مقصدمان می‌رساند، پیچیده و دشوار است و در نهایت نمیتوانیم کاری را که شروع می کنیم به پایان برسانیم.

تعیین اهداف برای بسیاری از ما می‌تواند یک فرآیند ترسناک باشد. اگرچه اهداف تعیین شده می‌توانند به ما کمک کنند تا به جایی برسیم که می‌خواهیم، اما اگر اهداف نامناسب تعیین کنیم، ممکن است به جایی نرسیم و با شکست مواجه شویم. به طور مثال، اگر فردی که هیچ تجربه‌ای در دویدن ندارد، بخواهد یک ماراتن ۴۲ کیلومتری را طی کند، این هدف برای او بسیار سخت و غیر قابل دستیابی است و احتمال دارد که به ناکامی برسد.

اهداف باید قابل دستیابی باشند و ما باید برای رسیدن به آن‌ها قابلیت‌های لازم را داشته باشیم. برای تعیین اهداف، باید به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت فکر کنیم و مسیری را که برای رسیدن به آن‌ها باید طی کنیم، به خوبی بررسی کنیم. یکی از مشکلاتی که با تعیین اهداف نامناسب به‌وجود می‌آید، این است که ممکن است برای رسیدن به اهدافمان از راه‌هایی استفاده کنیم که نامناسب و خطرناک هستند. برای مثال، اگر ما قصد داریم تا به قله کوه صعود کنیم، باید از ابزار و تجهیزات مناسبی استفاده کنیم تا از خطرات بیشتری جلوگیری کنیم.

 

تعویق انداختن

یکی دیگر از تاکتیک‌های مطرح شده در کتاب‌های موفقیت، صحبت راجع به تعویق انداختن است. بدون شک، همه ما استعداد خدادادی برای تعویق انداختن کارها تا لحظه آخر داریم. در واقع، ما در این کار به اندازه کافی خوب هستیم که کارهایی که باید در یک هفته انجام شوند را تا آخرین لحظه به تعویق بیندازیم. اغلب می‌گوییم “من هنوز بیشتر از چند روز زمان دارم” ولی رشته‌ی بی‌پایانی از تعویق‌های “بعدا انجام میدم” در نهایت منجر به “انجام ندادن” کارهای ما خواهد شد و به این شکل و با این طرز فکر چگونه می توانیم کاری را که شروع می کنیم به پایان برسانیم.

به طور مثال تا به امروز چندین بار تصمیم گرفتید که زبان انگلیسی را یادبگیرید؟ چندبار خودتان را در ذهنتان در حال مکالمه روان انگلیسی تصور کردید؟ چندبار شروع کردید که زبان را یادبگیرید ولی هیچ وقت تا انتها پیش نرفتید؟ در صورتی که میدانید مهارت زبان انگلیسی واقعا یک نیاز روزمره است و در صورت یادگیری اصولی زبان قطعا زندگی بهتری خواهید داشت. یکبار هم که شده بیاید و قول بدهید که شروع کنید و به پایان برسانید ما هم قول میدهیم تا آخرین لحظه کنار شما باشیم. برای شروع یادگیری می‌توانید از آموزش رایگان انگلیسی ایستگاه زبان شروع کنید بدون پرداخت هیچ هزینه ای همین امروز شروع کنید.

برای جلوگیری از تعویق کارها و ایجاد تعهد بیشتر به انجام آن‌ها، یک روش مفید این است که تاریخ انجام کار را برای خودتان مشخص کنید و در تقویم شخصی یا برنامه‌ی کاری خود علامت‌گذاری کنید. همچنین، بهتر است قبل از شروع به کار، هدف خود را به صورت دقیق و محکم تعیین کنید و برای انجام آن، مراحل کوتاه‌مدت قابل دستیابی را همراه با زمانبندی مشخص، برای خودتان تعیین کنید. همچنین، استفاده از تکنیک‌های بهبود تمرکز مثل پومودورو نیز می‌تواند به شما کمک کند که کارهایتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

 

غرق شدن در حواس‌پرتی‌ها

سومین مورد درباره غرق شدن در حواس‌پرتی‌ها است. در این قرن، بدون شک، ما به راحتی توسط کنال ها و گروه های تلگرام، ویدیوهای یوتیوب و اکسپلور بی‌پایان اینستاگرام، حواس‌پرت می‌شویم. اما البته نمی‌توانیم از آن‌ها خلاص شویم. در واقع، آن‌ها مشکل اصلی نیستند که باعث شوند نتوانیم کاری را که شروع می کنیم به پایان برسانیم. زیرا ما باید بدانیم چگونه با آن‌ها به درستی برخورد کنیم. مشکل این است که اغلب زمان‌های طولانی را برای این فعالیت‌ها صرف می‌کنیم، به جای اینکه به کارهای مهم‌تر اختصاص دهیم. برای جلوگیری از این موضوع، می‌توانید برنامه ریزی روزانه خوبی برای خودتان داشته باشید و زمانی را برای کارهای مهم‌تر و مفیدتر تخصیص دهید. علاوه بر این، می‌توانید زمان خود را برای استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی محدود کنید. در کل، اگر از روش‌هایی مثل تنظیم برنامه‌های کاری و مدیریت حواس‌پرتی استفاده کنید، می‌توانید در این دنیای پرتلاطم، بهتر زندگی و موفقیت بیشتری داشته باشید.

با موفقیت کاری را که شروع می کنیم به پایان برسانیم

مدیریت نامناسب زمان

آخرین مورد البته نه کم اهمیت، مدیریت نامناسب زمان هست. “خیلی کار دارم و زمان کافی برای انجامش نیست“. چندین بار این جمله رو از شخصی که در آینه بهش نگاه می‌کنید، شنیدید؟ مدیریت زمان، به کار گرفتن زمان به گونه‌ای است که بهره‌وری و کارآمدی را بهتر کند. ما نمی‌توانیم فعالیت‌های خودمون رو به درستی اولویت بندی کنیم، بلکه به انجام کارهای غیرمهم می‌پردازیم، که منجر به شکست می‌شود. واقعیت این است که برای مدیریت زمان، قابلیت حفظ تعادل کار و زندگی لازم است، اما اگر نتوانیم زمان خودمون رو مدیریت کنیم، چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم که وقت برای پیروی از برنامه‌های بزرگتر زندگی‌مون پیدا کنیم؟

مدیریت زمان مهارتی است که به همه ما در زندگی کمک می‌کند. با استفاده بهینه از زمان، می‌توانیم به انجام کارهای بیشتری در کمترین زمان ممکن بپردازیم. برای مدیریت زمان، نیاز است که وظایف خود را اولویت‌بندی کنیم و به دنبال انجام کارهای مهمتر باشیم. همچنین، باید زمان‌های خود را برنامه‌ریزی کرده و از تلف کردن زمان در امور بی‌اهمیت جلوگیری کنیم. با مدیریت درست زمان، می‌توانیم زندگی بهتری داشته باشیم و به اهدافمان نزدیک‌تر شویم و البته از همه مهمتر اینکه کاری را که شروع می کنیم به پایان برسانیم.

به طور مثال اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، باید زمان بندی مناسبی را برای آموزش در نظر بگیرید. اینطور نتیجه نمی‌گیرید که یک روز تمرین کنید و چند روز فرصت نداشته باشید که تمرین کنید. در دوره آموزش زبان با سریال فرندز یک پلنر برای زبان آموزان قرار دادیم که بتوانند به کمک آن یک برنامه ریزی صحیح و درست داشته باشند و به کمک این سریال جذاب زبان انگلیسی را به سادگی یادبگیرند.

 

چند توصیه مهم برای انجام کارها

  1. انرژی خود را هدر ندهید: با فکر کردن به کارهای ناتمام، انرژی زیادی را هدر می‌دهید که می‌توانید برای تکمیل کار از آن استفاده کنید. در واقع، فکر کردن بسیار انرژی بر است، بنابراین خودتان تصمیم بگیرید که چه چیزی بهتر است؟ فکر کنید یا در نهایت، انجام دهید.
  2. متوقف نشوید: پایان دادن بسیار دشوارتر از شروع است. فکر کردن به انجام کاری آسان است، اما حرکت از فکر کردن به عمل، کار دشوارتری است. سعی نکنید همه کارها را یکجا انجام دهید. هدف نهایی خود را به چند هدف کوچک تقسیم کنید و در گام های کوچک به سمت آنها حرکت کنید. نکته اصلی این است که متوقف نشوید.
  3. برای کمال تلاش نکنید: برای کمال تلاش نکنید. سعی نکنید کار را به کمال برسانید (کمالگرا نباشید)، ممکن است تمام زندگی شما را بگیرد. و آیا به این ایده آل نیاز دارید؟ کار اصلی را در اسرع وقت انجام دهید و تنها پس از آن تغییرات لازم را انجام دهید.
  4. حواس پرت نشوید: روی کار تمرکز کنید. سعی کنید با چیزهای دیگر سرگرم نشوید، پروژه‌های مختلف را همزمان انجام ندهید. یاد بگیرید که بین مسائل واقعا فوری و مسائل به ظاهر فوری تمایز قائل شوید. تداخل را از بین ببرید. تلویزیون را روشن نکنید، اینستاگرام و دیگر پیام رسان‌ها را خاموش کنید. اینها بدترین دزدان زمان هستند.
  5. لیست‌ها را به خاطر بسپارید: کارها را مرتب کنید، آنها را بر اساس اولویت‌ها مرتب کنید. همانطور که وظایف را انجام می‌دهید، موارد را از لیست خود حذف کنید. سعی کنید هیچ کاری را به بعد موکول نکنید و اگر آن را به تعویق انداختید، آگاهانه این کار را انجام دهید تا احتمال اینکه بعداً به کار خود بازگردید بیشتر باشد.
  6. حالا یا هرگز: تصور کنید که اگر چیزی که برایتان مهم است را اکنون کامل نکنید، هرگز آن را کامل نخواهید کرد. شما فقط یک فرصت دارید و باید از آن استفاده کنید. علاوه بر این، اگر کار نیمه تمام باشد، انجام نشده در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که شانس از دست رفته است.
  7. گزارش: شخصی را پیدا کنید که در مورد کارهای انجام شده و اهداف به دست آمده به او گزارش دهید. این اشخاص می‌توانند عزیزان یا همکاران شما باشند. ضرب الاجل تعیین کنید و به آنها اطلاع دهید.

به یاد داشته باشید: موفقیت یک کار شروع شده بستگی به این دارد که این کار به نتیجه منطقی خود برسد. و چیزهای ناتمام مانع ورود چیز جدیدی به زندگی شما می‌شوند. بنابراین، هرچه سریعتر قدیمی را تکمیل کنید، جدید سریعتر خواهد آمد.

۵/۵ - (۱۰ امتیاز)
آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی

 

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد